Ekonomix
226 prikaza

Taksisti u Zagrebu dobivaju žestoku konkurenciju – stiže Uber

Taksi
Jurica Galoic (PIXSELL)
Ova priča bi Hrvate mogla podsjetiti na dolazak Cammea u Zagreb

S više od 2,8 milijardi dolara osiguranog kapitala i prisutnosti u 200 gradova u 55 zemalja širom svijeta, Uber je jedna od danas najpotentnijih tehnoloških tvrtki na svijetu koja potpuno mijenja industriju prijevoza te brine taksiste. 

Nakon Bukurešta, Beča i Varšave, uskoro otvara podružnice u Zagrebu, Beogradu i ostatku regije. Na OMGcommerceu kojeg organizira Netokracija, 4. svibnja će ekskluzivno otkriti svoje namjere – u društvu PayPala i hrvatske digitalne elite.

Uberov ‘International Launcher’ Rob Khazzam već je bio u Zagrebu te pratio što se događa u regiji, komentirajući mi na našem prvom susretu kako je samo pitanje vremena kad će Uber doći u regiju kao dio tzv. sharing ekonomije.

Nedavno su otvorili poslovnice u Bukureštu i Sofiji, a zahvaljujući značajnom kapitalu te agresivnoj ekspanziji koja se pokazala kao uspješna taktika, ne čekaju ‘digitalizaciju’ tržišta. Uberova namjera je, ako to lokalne tvrtke neće, digitalizirati prijevoz na tržištima na koja dolazi.

Uber | Author: Twitter/ Die Welt Twitter/ Die Welt

Iako se na prvi pogled čine tek kao bezopasna mobilna aplikacija za naručivanje prijevoza, Uber je toliko učinkovit u svojoj namjeri da razne taksi i prijevozne službe zamijeni globalnom mrežom svojih “Uber” vozila, da se očekuje da će do kraja 2015. godine ostvariti preko 10 milijardi dolara prihoda. Srpski taksi vozači nisu nimalo pozitivno reagirali na pitanje o dolasku Ubera u Beograd kad ih je Marko to pitao početkom godine.

Uber je drugačija vrsta konkurenta

U susjednoj Italiji su prijetili voditeljici lokalnog Uberovog ureda, a u mnogim državama dolazilo je ne samo do sukoba s legislativom tih država (Njemačka je nedavno zabranila Uber), već i fizičkih sukoba taksista i Uberovih vozača. 

Hrvate bi takve priče mogle podsjetiti na Cammeov dolazak u Zagreb, koji je drastično spustio cijene te povećao kvalitetu usluge prijevoza – no Uber je potpuno drugačija vrsta konkurenta. Tehnološka.

Tvrtka vrijedi 40 milijardi dolara

Uber će, kad dođe u Zagreb, Beograd, Ljubljanu ponoviti strategiju koja im se pokazala uspješna širom svijeta pa tako i srednjom te istočnom Europom. Uberovu odličnu mobilnu aplikaciju, koja vas nalazi za tren i povezuje s najbližim Uberovim vozačem, možda ste već imali prilike koristiti u Londonu – ili Budimpešti. Kroz društvene pak mreže nećete moći ignorirati Uber.

Valuaciju od 40 milijardi dolara je pak osiguralo preko 2,8 milijardi dolara kapitala koje su u Uber uložili najsnažniji američki investicijski fondovi, poput Benchmarka, First Round Capitala, Goldman Sachsa, Menlo Venturesa i Google Venturesa.

Sve će ovisiti o tome kako će se Uber postaviti

Nemojte me krivo shvatiti. Uber u početku gotovo sigurno neće pokrenuti klasičnu ‘taksi službu’. Dapače, krenut će s Uber Blackom kao klasičnom, limuzinskom verzijom prijevoza koji će, iako malo skuplji, biti iznenađujuće povoljan za prve korisnike – mahom one koji se moraju brzo kretati regionalnim metropolama

Kontroverze će uslijediti ovisno o tome kako se Uber postavi prema pravnim okvirima kojima se reguliraju taksiji, a njihovo povećanje cijena ovisno o (prevelikoj) potražnji neće obradovati mnoge koji se s time prvi put susretnu. 

No, u svemu tome će im pomoći mali lokalnim tim koji će Rob okupiti na svakom od tržišta koja Uber otvara. Iskustva iz Praga, Bukurešta i Varšave bila su pozitivna, tako da nemojte misliti da ne znaju što rade.

Tekst je objavljen na Netokraciji.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.