Ekonomix
380 prikaza

Prodaja vode u bocama prvi put nadmašila prodaju sokova

Voda u boci
Press Association/PIXSELL
Prodaja vode u bocama povećana je za 7,9 posto u 2015., a prognoze su da bi prodaja mogla nastaviti svoju uzlaznu putanju u odnosu na sok i u ovoj godini

Na pitanje što je novi američki napitak, odgovor definitivno više nisu gazirani sokovi. Prema najnovijim podacima potrošnje pića Marketing Inca, Amerikanci obnavljaju svoju "ljubav" prema vodi.

Prodaja vode u bocama povećana je za 7,9 posto u 2015., a prognoze su da bi prodaja mogla nastaviti svoju uzlaznu putanju u odnosu na sok i u ovoj godini.

Potražnja za vodom u bocama bila je nevjerojatna u proteklom desetljeću, unatoč zabrinutosti za životnu sredinu. Samo 82 posto od 42,6 milijardi plastičnih boca kupljenih svake godine se reciklira, što znači da se 18 posto ili 7,7 milijardi, baca u smeće.

Protivnici vode u bocama tvrde da je voda iz slavine i čistija i sigurnija. Kako kažu, voda iz slavine se svakodnevno testira, dok se voda u bocama testira samo jednom tjedno.

Cijena i pogodnost koju donosi voda u bocama, zajedno s nula kalorija, dovela je do masovne popularnosti, posebno u odnosu na gazirane napitke i druga bezalkoholna pića. Potrošači znatno manje piju sok, od 53,7 litara po osobi u 2000. godini do 38,9 litara po osobi u 2015.

Zanimljivo je i da sok gubi bitku ne samo s vodom već i sa drugim napitcima kao što su kava i energetski napitci. Prodaja gaziranih sokova pala je 1,5 posto u prošloj godini.

S ovim problemom suočava se i Coca Cola, jer prodaja gaziranih napitaka kontinuirano pada. 

Coca Cola se s ovim trendom bori tako što više ističe svoje zdravije proizvode. Kompanija se također okrenula rastu na drugim tržištima, kao što je Azija, gdje prodaja gaziranih napitaka raste. 

Coca Cola je najavila da će svoje proizvode staviti pod "jedan brend" za svoja četiri najpopularnija napitka. I Pepsi je reagirao na ove promjene na tržištu.

Kompanija je objavila da 25 posto njene prodaje dolazi od gaziranih pića, ali da potrošači u svakodnevnoj konzumaciji biraju i njihove negazirane sokove i vodu.

Zbog toga je Pepsi počeo razdvajati svoje brendove, odnosno odvojeno se bave sokovima, a odvojeno vodom. 

(B92)

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.