Ekonomix
150 prikaza

Ništa ne kupuju, sve iznajmljuju – od glazbe do odjeće

Millennials
Thinkstock
Na ovaj način štede novac i mogu ga trošiti na zabavu i stvari koje ih više zanimaju

Generacija Millennialsa novac ne troši kupujući stvari jer gotovo sve što koristi, iznajmljuje. I to od glazbe koju sluša preko Spotifya, filmskog sadržaja putem Netflixa, prijevoza putem Ubera, do odjeće i nakita kojega mijenja putem web shopa Le Tote, pa čak i hrane.

Za 54 dolara mjesečno Le Tote im u paketu šalje tri artikla odjeće i dva komada nakita. Sve to nose dokle god žele. Kada ih odluče vratiti, pošalju kutiju natrag i čekaju novu pošiljku.  

Uz dodatnih pet dolara iznajmljenu haljinu ili hlače moći će vraćati onoliko često koliko žele, a za to neće platiti niti novčića više.  

Pored prostora u malim stanovima, tako štede i novac. Kućni budžeti za odjeću i njihovo pranje su im se bitno smanjili, a istovremeno im u ormaru ne završavaju stvari koje su kupili pa obukli samo jednom ili ih s ničim nisu mogli iskompletirati. Riješili su i problem nakita koji se zaglavio negdje u ladicama i leži zaboravljen.

Ono što im se svidi, kupe. No, to rijetko rade, jer si tako smanjuju budžet za zabavu.

Sličan koncept primjenjuju i za hranu. Nju ne iznajmljuju, ali se pretplaćuju na usluge koje funkcioniraju slično kao i one za odjeću, glazbu, zabavu… 

Na kućna vrata dostavljaj im se paketi sa sastojcima potrebnim za pripremu obroka prema unaprijed određenim receptima. Preostaje im jedino, pripremiti obrok.  

U kutiji koju plate 69 dolara nalaze se sastojci za tri jela dovoljna za dvije osobe. No, hrane ima dovoljno čak i za dva obroka. Iako je usluga za razliku od ostalih nešto skuplja, odlučuju se za nju, jer je u konačnici isplativija. 

Iznajmljivanje nije ništa neuobičajeno za generaciju Millennialsa. Neki to nazivaju ekonomijom dijeljenja jer putem Ubera, Airnbnb-a ili Zipcara štede.

Prema Salesforceu, korištenje usluga u kojima se dijele troškovi se udvostručilo između 2013. i 2014. godine, a očekuje se i dalji porast. 

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.