Ekonomix
1913 prikaza

Naručili avione u vrijednosti 43 milijade dolara

Boeing 787 Dreamliner
REUTERS
Dva golema proizvođača putničkih aviona radi problema s dobavljačima grcaju u narudžbama i pokušavaju se ubrzati

Kompanije Boeing i Airbus najavili su kako su zaprimili narudžbe u vrijednosti 43 milijarde dolara, te je time pojačan pritisak na obojici da ubrzaju i pojačaju proizvodnju aviona usprkos problemima s opskrbom koji su im zaprijetili proizvodnji ove godine, piše The Wall Street Journal.

Letjelice s dva reda sjedala i jednim prolazom, kičma međunarodnog zračnog prometa, sačinjavaju većinu narudžbi. I Airbus i Boeing takve avione proizvode nevjerojatnom brzinom, a sada su odlučni u tome da se sljedeće sezone još ubrzaju.

Boeingova najveća narudžba dolazi iz Jet Airwaysa, koji je identificiran kao naručitelj aviona u vrijednosti od 8.8 milijardi dolara (to je prije popusta standardnih za industriju). Airbus je pak narudžbu od 8.8 milijardi dobio od nepoznatog naručitelja.

Europski proizvođač aviona planira početi proizvoditi 60 A320 aviona mjesečno u usporedbi s 52 takva aviona mjesečno koje proizvodi danas. Sada je Airbus pitao dobavljače mogu li "potegnuti" i podržati proizvodnju 75 aviona mjesečno nakon 2020. godine.

Guillaume Faury, šef komercijale za kompaniju, u intervjuu je rekao kako je "potražnja ovdje, prodali bi mnogo više kad bi bilo kapaciteta".

Boeing je također rasprodao sve svoje uskotrupne zrakoplove. Brian Cheng, šef Goshawk Aviation Ltd. kaže kako je za prvih 20 aviona koje su naručili datum isporuke 2023.

Avion Croatie Airlinesa Bijeg od Hrvatske Ekonomix Kriza diva: Air Serbia može, Croatia Airlines ne može

"Definitivno smo spremni preuzeti zrakoplove mnogo ranije", kaže.

Šef komercijale i marketinga u Boeingu, Ihssane Mounir, kaže kako se proizvođač nije obvezao proizvoditi više od 57 aviona mjesečno u 2019.

"Razgovaramo s dobavljačima da vidimo što se može napraviti po tom pitanju, ali nećemo se sigurno obvezivati na ništa što dobavljači ne mogu podržati i što industrija ne može podržati", kaže Mounir.

Airbus je s dobavljačima imao posebno mnogo problema. Proizvođač aviona kasnio je s isporukom djela naručenih aviona radi nedostatka motora. No Faury kaže kako će Airbus to sve nadoknaditi i dostići svoj cilj ove godine - 800 aviona.

Neki su se dobavljači odmah dali do znanja kako ne mogu podržati tu vrstu narudžbi, dok se neki još nisu izjasnili.

"Neki su motori zahtjevniji od ostalih", kaže Faury. Airbus očekuje da krenu pregovori kasnije ove godine sa njihova dva temeljna proizvođača motora, CFM International (General Electric Co. i Safran SA), i United Technologies, o tome da se pojača "output".

CFM International potpredsjednik Sébastien Imbourg rekao je kako se kompanija neće obvezati na veću proizvodnju barem do sljedeće godine.

"Trebati će nam malo vremena, ali nema nekog tehnološkog razloga zašto to ne bi mogli napraviti. To je samo privremeni problem", kaže Greg Hayes, šef United Technologies.

Gradnja aviona dolazi s rizikom. Šef Quatar Airwaysa Akbar Al Baker otkazao je naručene avione radi kašnjenja.

  • Avatar Annakonna
    Annakonna 02:07 20.Srpanj 2018.

    Dobrodošli na najbolju stranicu sex dating ==>> Sexydrom.com