Ekonomix
1374 prikaza

Cigarete se, unatoč zabranama, reklamiraju više nego ikad

Monica Bellucci
Youtube
Iako su još 80-ih doneseni zakoni prema kojima se zabranjuje reklamiranje duhanskih proizvoda u medijima, proizvođači cigareta reklamiraju se kao nikad prije

Prošle su godine otkako je duhanska industrija obećala da će prestati mamiti ljude da puše cigarete.

Philip Morris International kaže da "projektira budućnost bez dima". British American Tobacco također tvrdi da slijedi "preobrazba duhana" u sigurniji proizvod.

No, dok Uprava za hranu i lijekove stvara planove da smanji nikotin u cigaretama, kako bi se smanjila ovisnost, British American Tobacco najviše vremena i truda ulaže u društvene mreže da bi promovirali svoje proizvode i marke širom svijeta. 

Većina zemalja, poput Sjedinjenih Država, 1970-ih je nametnula pravila za reklamiranje duhanskih proizvoda i zabranili su reklamiranje i oglašavanje cigareta na televiziji i radiju.

Andrej Plenković i Milan Kujundžić Država laže Ekonomix Što će Kujundžić postići većim cijenama cigareta i alkohola

Zato je industrija koja je dala svijetu Marlboro Man, Joe Camela sad iskoristila ovisnost mlađih generacija o društvenim mrežama i postojeće zakone učinila zastarjelima. 

"To što rade i kako rade je stvarno učinkovito", kaže Robert V. Kozinets, profesor za odnose s javnošću na Sveučilištu Southern California koji je predvodio tim međunarodnih istraživača koji su ispitivali ulogu društvenih medija za reklamiranje duhanskih proizvoda. 

Iznenadila ga je sofisticiranost kampanja kakvu nikad prije nisam vidio", kaže profesor. 

 

I got my eyes on u 👁

A post shared by 匚卄工丹尺丹 下モ尺尺丹尺口 (@kiki.ferraro) on

Svjetska zdravstvena organizacija bori se žestoko protiv duhanskih divova širom svijeta. Početkom kolovoza Bloomberg Philanthropies izabrala je tri međunarodna istraživačka centra da vode akciju nadzora vrijednu 20 milijuna dolara koju su nazvali 'Stop'(Stopping Tobacco Organizations and Products), s partnerima u Velikoj Britaniji, Tajlandu i Francuskoj, koja će se djelomično usredotočiti i na društvene mreže i oglašavanje. 

Dr. Kozinetsov i kolege analizirali su društvene medije u 10 zemalja tražeći hashtagove koji se povezuju s robnim markama duhanskih proizvoda.

Obećavajući anonimnost, istraživači dr. Kozinetsa mogli su razgovarati s plaćenim i neplaćenim "veleposlanicima" i "mikroinfluencerima" kako bi otkrili vezu između duhanskih tvrtki, njihovih komunikacijskih agencija i društvenih medija na Instagramu i Facebooku. Rezultati ove studije, zajedno s istraživanjima u ukupno 40 zemalja, vodili su kampanju za djecu bez cigareta i dobili potpise na peticiju od American Cancer Action Network, Američke udruge za pluća i druge skupine javnog zdravstva protiv četiri duhanske tvrtke.

Mark Zuckerberg 'Curenje profila' Tehno Facebook više nije zabava, postao je opasna igračka

Peticija tvrdi da Philip Morris International, British American Tobacco, Japan Tobacco International i Imperial Brands ciljaju mlade američke potrošače zavaravajućim oglasima na društvenim medijima koji krše federalni zakon. Peticija poziva Federal Trade Commision da zaustave takvu praksu.

Nekoliko duhanskih tvrtki nije odmah odgovorilo na zahtjeve za komentarom na peticiju. Glasnogovornik Philip Morris Internationala izjavio je u petak popodne kako tvrtka još nije pregledala dokumente pa ih ne mogu ni komentirati. 

Prema riječima Caroline Renzulli, koja je nadgledala projekt kampanje, 123 hashtaga povezana su s duhanskim proizvodima tih tvrtki i ukupno su pregledani 8,8 milijardi puta samo u Sjedinjenim Državama i 25 milijardi puta širom svijeta.

Predstavnici nekih od tvrtki izjavili su da reklame usmjeravaju samo odraslima i da se pridržavaju zakonima zemalja u kojima prodaju svoje proizvode. Jonathan Duce, glasnogovornik Japan Tobacco rekao je da su objave na društvenim mrežama namijenjeni 'prebacivanju postojećih pušača s jedne marke na drugu, odnosno od konkurencije.' 

 

Залетел на #freedommusickz ✈️

A post shared by Artur (@larinartur) on

"Ako pušači odluče dijeliti to na svojim društvenim profilima, to je njihov izbor", rekao je.  

Simon Evans, glasnogovornik Imperial Branda, priznao je da je tvrtka platila osobu za 'formiranje javnog mnijenja' da objavljuje sadržaj na društvenim medijima o promotivnim događanjima.

"Tamo gdje je to slučaj, međutim, jasno im dajemo do znanja da ne trebaju objavljivati sadržaj s fotografijom na kojoj je marka proizvoda", rekao je Evans.

Lažni instagram računi Velika šteta Tehno Lažni Instagram računi kradu desetke milijuna dolara

Neki postovi upotrebljavaju hashtagove koji su usko povezani s robnim markama: #lus ili #likeus za Lucky Strikes, na primjer. Ostali postovi su suptilniji, s cigaretama, ali bez naziva robne marke ili privlačnim hashtagovima koji signaliziraju autonomiju ili neovisnost: #YouDecide, #DecideTonight i #RedIsHere su najpopularniji kad je u pitanju Marlboro, a #FreedomMusic za Winston.

Ponekad postovi izostavljaju cigarete, ali spominju nadolazeće zabavne ili druge događaje u kojima se promoviraju cigarete na velikim ekranima. Boje se podudaraju sa zaštitnim bojama marke. 

Veleposlanici Lucky Strikea dobili su detaljne upute prošle godine u Italiji, pa nisu objavljivali fotografije cigareta da bi sve ostalo u zakonskim okvirima, ali su vidljive poruke 'Like Us' za Lucky Strike. 

U e-poruci, Simon Cleverly, izvršni direktor British American Tobacco, izjavio je da je tim tvrtke u Italiji pregledao gore navedene dokumente, koje su znanstvenici prevodili na engleski jezik. Kampanja "Like Us" trajala je od 2012. do 2017. godine.

Neke poruke ponavljale su se u nekoliko zemalja a reklamirale su proizvode British American Tobacco-a poput #TasteTheCity, koji promovira Dunhill i Kent brend i Philip Morris International #Newland i #Neuland i # IDecideTo / # YouDecide.

Bruno Nastari, brazilski poslovni strateg, proveo je više od tri godine radeći za Geometry Global, u São Paulu. Njegovi su računi uključivali britanske marke Dunhill, Lucky Strike i Kent.

Opisujući strategiju koju je koristio, Nastari je napisao: "Naš je uvid bio da je Dunhill brand koji transformira grad u platformu otkrića, pružajući ekskluzivna iskustva mlađoj publici, da Dunhill bude prepoznat kao moderan, moćan i 'sassy' brand, čime je više privlačan pušačima ispod 30 godina. Uzevši u obzir brazilska zakonska ograničenja oglašavanja cigareta. "

Nastari nije odgovorio na upit novinara, ali ova poruka više nije  dostupna na LinkedInu.

Reklama za kruh Lukavi marketing Ekonomix Jeste primijetili ove skrivene seks poruke u reklamama?

New York Times je pokušao kontaktirati vlasnike društvenih profila koje je objavio u svom tekstu, uključujući tico13, vikicecarelli1 i Nastari, pa iako su dobili zahtjev, odbili su razgovor.

Predstavnici britanske američke tvrtke izjavili su da tvrtka vjeruje da ni tico13 ni Polpettadiriso ne objavljuju u svoje ime. Također su rekli da tvrtka nije bila svjesna platforme Lucky Us.

U Urugvaju su istraživači razgovarali s nekoliko veleposlanika koji su bili plaćeni za objavljivanje postova Wasabia, tvrtke za odnose s javnošću koja je radila za Philip Morris International.

Corey Henry, glasnogovornik tvrtke Philip Morris International, rekao je da niti jedna od marketinških tvrtki nije usmjerena na regrutiranje novih pušača, a promocije uključuju zdravstvena upozorenja. Također je rekao da u Brazilu nisu imali nikakvih marketinških akcija na digitalnim platformama.

Rekao kako tvrtkina podružnica u Urugvaju koristi digitalne programe za "istraživanje trendova među sadašnjim pušačima za odrasle", a ne da bi širila tržište.

Ipak, pronašli su post na društvenoj mreži koji rumunjskoj mladeži reklamira električne cigarete iFuse, kakve proizvodi British American Tobacco.

Istraživači su označili postove za koje vjeruju da su dizajnirani za promicanje elektroničkih cigareta mladima.

Mr. Cleverly, glasnogovornik British American Tobaccoa, rekao je da su svi promotivni materijali i događaji bili usmjereni prema odraslim pušačima i bili u skladu s lokalnim propisima na 200 tržišta.

"U BAT grupi jasno nam je da se društveni mediji mogu koristiti samo za aktivnosti koje ne uključuju oglašavanje bilo kojih naših brendova cigareta. Ponekad koristimo društvene medije, a ponekad surađujemo s blogerima i ambasadorima marke za objavljivanje nebrendiranih sadržaja  dakle onih koji ne pokazuju nikakve marke ili duhanske proizvode", rekao je Cleverly.

  • Avatar Sonalokka
    Sonalokka 01:57 28.Kolovoz 2018.

    Dobrodošli na najbolju stranicu sex dating ==> Sexydrom.com

  • Avatar Gzim Beljulji
    Chiaseed 13:03 27.Kolovoz 2018.

    U 21.stoljeću puše samo klošari i labilni ljudi. Svi marlboro kauboji/kravari su odavno 6 feet under.