Ekonomix
9627 prikaza

Biznis s vodom van kontrole - bočica za 100.000 dolara

Voda u bocama
DPA/PIXSELL
Cijela priča s flaširanom vodom stvorila je novu generaciju snobova koji u restoranima naručuju poseban brend vode

Prodaja vode u bočicama u posljednja je dva desetljeća postala najbrže rastući biznis. Iako je flaširana voda višestruko skuplja od one iz slavine, potražnja za vodom iz bočica raste čak i u onim zemljama u kojima je voda iz vodovoda kvalitetna za piće. Na tržište se gotovo svaki tjedan izbacuju novi brandovi  flaširane vode, a konzumacija je nekih od njih postala stvar prestiža. 

Za najskuplju bočicu vode potrebno je tako izdvojiti čak 100 tisuća dolara, samo zbog čepa od bijeloga zlata na kojem se nalazi više od 850 bijelih i crnih dijamanata. Kada naručite tu vodu s njom dobijete i privatnog somelijera koji će vam organizirati degustaciju, bez obzira na to na kojem se dijelu zemaljske kugle nalazili u tom trenutku. Riječ je posebnom, dijamantnom izdanju vode Beverly Hills 9OH2O.

Beverly Hills 9OH2O | Author: screenshot/youtube screenshot/youtube

Hotel Merchant u Belfastu prošle je godine u ponudu uveo kartu voda, zbog čega je bio predmetom poruge svjetskih medija. Jedna je od voda koju imaju u ponudi i voda s kanadskog glečera zamrznuta prije 10 tisuća godina. Bočica te vode stoji 26 funti (oko 250 kuna). 

Prema The Guardianu globalno tržište flaširane vode u 2013. godini iznosilo je 157 milijardi dolara, a očekuje se da će do 2020. godine taj iznos narasti na 280 milijardi dolara. 

U Velikoj Britaniji potrošnja je vode prošle godine narasla za 8,2 posto, pa je zarada samo na vodi iz bočica iznosila  2,5 milijardi funti.  Od 1980. do danas prodaja vode narasla je za više od 100 puta. Najveći svjetski potrošači vode iz boca su Amerikanci, slijede Meksikanci, Kinezi, Brazilci, Talijani i Nijemci.

Prvu komercijalnu vodu u bočici 1740. godine proizveli su Englezi i zvala se Harrogate. Sedamdesetih godina prošloga stoljeća flaširana se voda počela reklamirati i na televiziji. 

Jedna od popularnijih reklama bila je ona s poznatim glumcem Orsonom Wellesom koji se reklamirajući vodu Perrier divio blistavoj zelenoj bočici. Zahvaljujući reklami, koja je bila dio kampanje vrijedne pet milijuna dolara, prodaja Perriera u Americi u roku je od tri godine s 2,5 narasla na 75 milijuna boca. 

Potpuno je nevjerojatno kako su proizvođači voda iz bočice uzeli nešto što je besplatno i dostupno svima, obukli to u bezbroj različitih kostima te prodali kao potpuno nov proizvod koji može transformirati tijelo, um i dušu. 

U Engleskoj je za vodu iz bočice u prosjeku potrebno izdvojiti jednu funtu. Badava što se za taj iznos može kupiti 1000 galona vode iz vodovoda.  Prodaja vode u bočici i u toj je zemlji u stalnom rastu. 

Godine 1985. časopis Time ustvrdio je da je snobizam vode zamijenio snobizam vina. "Ljudi naručuju marke vode kao što su nekada naručivali viski", navodi se u članku. 

Jedno se vrijeme tvrdilo da se pjevačica Madonna kupa u flaširanoj vodi. Doprinos promidžbi vode iz bočice dao je i Jack Nicholson koji je na dodjeli Oskara promovirao vodu branda Evian.  

Trojica mladih britanskih poduzetnika ovo su proljeće pokrenuli projekt vode u limenci te izborili pravo na ospkrbu  London Fashion Weeka, a sada se njihova voda prodaje u jednom od najpoznatijih trgovačkih lanaca Selfridgesu koji je ukinuo sve vode u plastičnim bocama zbog kampanje za očuvanje okoliša. 

Jedna je od voda u njihovoj ponudi i crna voda. Brand je nastao kao odgovor na suvremeni stil života u kojem se stalno traži nešto novo i drugačije

Mnogi vjeruju da će tržište flaširanih voda  čije vrijeme tek dolazi biti ono za djecu. Već sada se mogu kupiti posebne vrste voda namijenjene djeci upakirane u bočice s likovima iz crtića. 

U svibnju ove godine na tržište je izbačena i prva mineralna voda za djecu pod nazivom "Tickle Water".  Heather McDowell, generalna direktorica tvrtke koja je proizvela prvu mineralnu vodu za djecu, rekla je da joj je inspiriracija bio njezin sin koji ju je kada je imao dvije godine tražio gutljaj mineralne vode. Okus vode toliko mu se dopao da je sljedeći dan ponovno tražio "onu vodu koja škaklja". 

Tickle Water se prodaje u  prozirnim limenkama, pa djeca imaju osjećaj da piju gazirani sok. Roditelji se pak osjećaju dobro jer vide da im djeca piju običnu vodu. 

"Ako je potrebno da voda izgleda kao Coca-cola kako bi djeca pila više vode to može biti samo dobra stvar", izjavila je McDowell. 

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.