Ekonomix
12972 prikaza

Amazon je postao noćna mora za svaku kompaniju

Amazon
1/5
REUTERS
Nakon krize 2015. Amazon se ponovno uzdigao te želi vladati svakom industrijom

Amazon nema nikakvog smisla. Njegova je politika poslovanja nelogična, ali konkurenciju baca na koljena. Amazon, piše Bloomberg, prodaje sapun i producira televizijske sapunice. Distribuira tehnologiju, a unajmiti će kurira da vam donese lijek protiv prehlade na Božić.

Treća je najvrednija kompanija na planeti iako je godišnji profit manji nego što ga ima primjerice tvrtka Southwest Airlines Co. koji su 426. na svijetu. CEO Jeff Bezos je najbogatija osoba na svijetu koja je bogatstvo zaradila na, kažu kritičari, uvjetima rada koji nalikuju na scene iz romana Charlesa Dickensa samo sa nadodanim robotima, a opet dovoljno je popularan da u reklami za Super Bowl glumi samoga sebe.

Amazon je rođen u cyberspaceu, ali posluje iz skladišta i drugih nekretnina čija je površina ista kao i 90 njujorških Empire State zgrada.

Investitori su s vremenom zavoljeli Amazon vjerojatno upravo zbog njegovih specifičnosti. Samo dionice Applea i Alphabeta vrijede više, a za razliku od njih Amazon ruši sva pravila poslovanja moderne korporacije. A utjecaj Amazona na ostatak poslovnog svijeta je nemjerljiv.

Toys R Us Toys R Us Ekonomix Nakon 70 godina: Propast najvećeg dućana igračaka

Bezosov biznis je 24 godine rastao i bio izrazito uspješan, no sada je ušao u novu fazu. Želi dominirati svakom industrijom, a ne samo knjigama i elektronikom. Od dostave paketa, preko automobila i hrane pa do bankarstva, Bezos želi da njegovo carstvo bude prvo u svemu.

Važno je shvatiti zašto je golema kompanija izbezumila korporativnu Ameriku. Direktori najvećih kompanija spomenuli su Amazon tisuće puta tijekom razgovora s investitorima prošle godine, tvrde transkripti – više nego ime predsjednika Trumpa. Amazon je postao naziv za štetu koju može nanijeti drugim kompanijama. Biznis je to koji kad se uvuče u novu sferu uništava sve pred sobom, posebno u trgovini.

Tako se boje Amazona da zaboravljaju da on ovaj status ‘uništitelja’ ima tek tri godine.

Još 2014. je baš sve išlo po krivu. Amazon je predstavio pametni telefon “Fire”, koji se ubrzo pokazao kao potpuni fijasko. Poslovanje je bilo katastrofalno, a blagdansko doba je bilo najlošije od 2001. godine, i direktori i šefovi su s pravom bili zabrinuti. U jednom su trenutku čak tvrdili kako su za krizu krivi student koji iznajmljuju, a ne kupuju, knjige.

Kako su i investitori gubili strpljenje Amazonu je vrijednost dionica pala za 20 posto što je kompaniju učinilo manje vrijednom od Walmarta ili Alibabe. Samo godinu dana kasnije Amazon je ‘skočio’ na šesto mjesto, a tržišna vrijednost mu se upeterostručila. Tajna povratka bila je u odličnom tajmingu svih projekata koje su do tada pripremali s dobrim trenutkom na tržištu. 

Jasno je bilo, po prvi puta, kako je nevjerojatan potencijal Amazon Web Servisa, koji je krenuo 2006. kao eksperiment kako bi se iznajmljivao kompanijama. Velika ideja koja je pomogla brojnim malim biznisima da se podignu na noge. Velike kompanije, poput Netflixa, počele su koristiti AWS.

Amazon Za trećinu Voices Prodaja Amazona lani porasla na 178 milijardi dolara

I unutar Amazona nisu očekivali ovakav uspjeh, da unutar tvrtke postoji odjel koji zarađuje kao Starbucks. To je promijenilo i način na koji su investitori promatrali Amazon. Odjedanput je postojao dokaz kako će kompanija biti konzistentno i jako profitabilna ako natavi s tom granom posla - AWS je 2015. bio zaslužan za dvije trećine ukupnog profita, a prošle je godine bio zaslužan za 100 posto.

Amazon je za korisnike izmislio shopping day "Prime Day", lažni šoping blagdan kada se kupcima nude brojni popusti i još ih uvjerio da je to za njih privilegija. Priljev novca i psihološku prednost pred kupcima jest ono što je Amazon s relativnom lakoćom uspio postići.

Nastavak na sljedećoj stranici...

  • Stranica 1/2
  • Avatar Nikola Perić
    Neron 15:13 18.Ožujak 2018.

    Kupio proizvod za 17€,a poštarinu njima platio 38€.Američki način zarade.